Nya stämplar

Idag var det en glad brevlåde-dag! Dels kom mina nya sötnosar från Scrapaddicted:


+foamet förstås. Sen kom mitt Tangerine! Kommer definitivt handla på ebay igen, och customcrops kan jag verkligen rekommendera som säljare! Nu är det bara punchinellan, men med allt det roliga jag köpt har jag att göra en stund.

Sen köpte jag 1kg kartong i olika färger, en StazOn Jet black, nya 3D-kuddar, en glitterpenna från Sakura och 4 st. Brushables på Bokia Överby. Tur man har helgen ledigt!

Shoppinggalen

Var bara tvungen att shoppa lite till, som vanligt är det Scrapaddicted som gäller. Omonterade stämplar och foam blev det denna gång, många fina saker finns det. Lägger upp bild på dem senare.
Blev väldigt nöjd med en LO från igår kväll, men kan inte visa den riktigt än (hemlis hemlis).
Fick även ett mejl igår att min punchinella äntligen har skickats, så den lär väl dyka upp i nästa vecka! Hurra!
Brevbäraren har varit snabb i knutarna det sista, kommit innan 9 har han gjort och tur är väl det, för får man ett skoj paket vill man ju inte vänta med att packa upp till efter jobbet! :)
På tal om jobbet, dags att dra iväg dit. Det regnar som skam idag så det kanske dyker upp en kund eller två!

Några LOs

Har gjort klart några los som jag pysslat lite med, mest semesterbilder och kort från Australien, ber om ursäkt för kassa foton men jag tog dem i albumen så det kan inte hjälpas.

På vägen mellan simrishamn och kivis förra sommaren, det blev ett riktigt äventyr.

På Jamberoo i Australien.

Vi slogs av hur fotografen på svärmors bröllop verkade som om hon vanligtvis fotade till en dressman-katalog eller nåt. Tramps är aussie-motsvarigheten!


Våra älskade första flick-marsvin som inte finns hos oss längre.
Kul att få känna sig lite kreativ en stund!

Lata dagar

Det har inte blivit så mycket pysslande som jag velat det sista, har helt enkelt inte varit hemma.
Men till min stora lycka kom mitt paket från ScrapAddicted i fredags med Metro och allt, så nu är jag inspirerad! Har jobbat som en tok, var ledig igår men den som inte befann sig ute då i det fina vädret hade varit tokig, så det blev inte så mycket då heller. Hanns med en golfrunda dock, förnedringsgolf kallas sånt...! Men mor min spelade bra iallafall!
Ska ta lite kort på de LO's som jag trots allt hunnit med, men det får bli ikväll.
Här kommer iaf. ett kort som jag gjorde till min älskade kompis på fylledan:



Tror inte hon läser här så det är nog tryggt att visa... Vi kallar henne för biff förresten (long story), därav något knepig text på kort. Har inte gjort så mycket i A5 innan, men många skulle ha plats att skriva, så...
Anyway, nån gång ska man väl till jobbet också.

Ebay!

Nu kunde jag faktiskt inte låta bli! Pratade med en jobbarkompis om E-bay igår, och det slutade med att hon bjöd på (och vann!) ett Diesel Classic. Inte blev jag lite inspirerad då... :)
När jag kom hem kollade jag runt, och upptäckte ett Tangerine som bara väntade på att komma till mig, 60$ (360:-) fick jag ge för det, inte illa tycker jag




Enda dåliga är att jag nu måste hålla ännu bättre koll på min brevlåda! Men den som väntar på något gott... Än så länge har inga paket dykt upp, men skam den som ger sig, tror på att imorgon kanske blir min turdag.

Shoppat loss!

Idag kom mina presentkort i posten (tack svärmor m.fl!), så nu har jag shoppat loss på Scrapaddicted!
Följande blev det:
QK daisies. Belle Fleur Blush. Belle Fleur Passion.

QK leaves. Stämpel från DoodleFactory: mummy.


Metro Classic (wohooo!!!!!) Stämpel från Rachelle Anne Miller: I love you

Nu blir det till att spionera på brevlådan, men ska försöka glömma att jag beställt så att det blir en kul överraskning när det väl dyker upp. Misstänker att det snart är punchinella-dags dessutom, så brevbäraren blir min favvis denna veckan!

Lo från bröllopsresan

Har jobbat lite på en LO från bröllopresan till grekland (på tiden, korten är från -04). Den är inte klar än, det ska till rubriken "we love naxos", men den väntar jag med tills jag har fått mitt metro classic :) Plus att det blir lite punchinella också när den kommer. Lägger in ny bild senare när den är klar.



Som vanligt är inte färgerna riktigt rätt, den blå är mer klar aqua-blå. Trollsländan är chipboard från maya road (inhandlad på arkivet), blommorna är QK hibiscus från scrapaddicted, med stickles glitterlim i silver på "fjongen", har även använt clear glitter-pennan från Sakura (köpt på Bokia) för att göra konturer. Här kommer lite miniatyrer på detaljer:

     

Mera kort

Kasst väder ute hela dagen idag, så det var inget annat att göra än att scrappa lite *mys*
Blev följande kort:

Scannern gjorde inte direkt färgerna rättvisa den här gången, men iallafall. Fick användning av mitt nya glitter"lim" (grönt, stickles, inhandlat på Bokia) och ett par gamla röda blompinnar som legat och skräpat ett tag.
Pappersblommor & brad från reprint som vanligt, stämplar likaså, gröna rhinestones från kaiser, öljett från fiskars.
Idag beställde svärmor mina presentkort från Scrapaddicted, och så fort de dyker upp i lådan (brukar aldrig ta lång tid) ska här handlas Metro Classic + mycket annat skoj! Kanske man har tur att de kommer innan helgen, fyller ju på söndag *hoppas*

Halvnöjd kortkväll

Shoppat lite nya saker idag, bruna och silvriga Rhinestones, pappersblommor i bruna och svart/vita nyanser och lite nya stämpeldynor. Däribland påfyllning av favoriten: VersaMarks Pinecone. Supersnygg! Plus påfyllning av limpennan.
Efter en stunds pyssel blev resultatet detta:

och detta:

Är sådär jobbigt halvnöjd med båda, förstår egentligen inte för mitt liv varför jag valde lila till det första, men men, de ser bättre ut ju fler gånger jag tittar på dem, så man kanske vänjer sig.
Imorgon är jag ledig från jobbet, så då blir det kanske en eller annan layout!


Kort med nya stämpeln

Efter en stunds pyssel med kort blev det detta av den nya stämpeln. Blommor & grattisstämpel från Reprint (köpt på Bokia Överby), Bruna pärlor från Kaiser, banden är köpta på Pysselakuten i Vänersborg, glitterpenna Jadegrön från Sakura, köpt på Bokia Överby, stämpeln med giraffen är köpt på Arkivet i Göteborg.



Hade varit nöjdare om jag hade kunnat använda min gröna punchinella, men den har ju inte dykt upp i brevlådan än :)

Blivit med blogg

Känner mig lite snål som bara kollar runt på alla andras scrap-bloggar, och inte delar med mig av lite inspiration själv, så nu har man blivit med blogg.
Igår blev det en liten tur till Götet och Arkivet, mycket trevlig affär, där hade man kunnat gå en lång stund men ville inte uppehålla mina manliga reskompisar för länge!
Fick med mig följande hem:

   

En söt väska med somriga chipboard-figurer från Maya Road, blåa rhinestones (självhäftande), en 200-pack med gluedots mini och en jättegullig clearstamps-giraff från Imagicise. Mycket nöjd!
Punchinellan jag var ute efter egentligen var slut så jag beställde från SkyBluePink istället, bör komma om ca 10 dagar, och för 1 dollar (6 kronor!) för 3 yards kan man inte vara annat än glad. Beställde massor av färger, så nu blir det att springa till brevlådan i nästa vecka.
Har en LO med bröllopsresan som jag håller på med men den behöver röd punchinella för att bli som jag tänkt så det får bli kortmakeri en stund tills paketet kommer!


RSS 2.0